Mijn werkwijze



Praktijk de Boer

Als u verwezen wordt naar mij of zelf denkt dat ik u misschien zou kunnen helpen, dan kunt u mij bellen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Daarin vertelt u mij in grote lijnen waar u hulp voor zoekt en kan ik u wat preciezer vertellen hoe ik werk. Tegelijkertijd biedt zo’n gesprek de mogelijkheid elkaar te leren kennen en te kijken of er een ‘klik’ is. Ik vind dat erg belangrijk, omdat we het over persoonlijke dingen gaan hebben in de therapie en dan is het belangrijk dat het contact “goed voelt”.

Als u na dat gesprek verder wilt vraagt u aan uw huisarts een verwijsbrief en volgt er een intake. Dat houdt in: twee of meer gesprekken, waarin ik probeer een zo goed mogelijk beeld van uw probleem en hulpvraag te krijgen. Op grond hiervan schrijf ik vervolgens een behandelplan met een duidelijke doelstelling en, als u zich daar in kunt vinden (eventueel na wat aanpassingen), gaan we aan de slag.

Na een half jaar of een gezamenlijk afgesproken tijd evalueren we of we op de goede weg zijn. We gebruiken daarbij ook de gegevens van de ROM. Dit is een meting die we met enige regelmaat doen om de voorgang goed te volgen. De therapie duurt zo lang als nodig is. Ook dat bepalen we samen, in overleg.

Waarneemregeling

Bij crisissituaties tijdens kantooruren kunt u tot 18:00 uur bellen naar de praktijk. Na 18:00 uur en in de weekenden kunt u contact opnemen met de huisartsenpost in uw regio. Tijdens afwezigheid i.v.m. vakantie of langdurige ziekte worden er afspraken gemaakt met de vaste waarnemers voor de praktijk. Wie waarneemt wordt vermeld op de website en het antwoordapparaat van de praktijk.

Geen wachtlijst

Ik werk niet met een wachtlijst. Als we na het kennismakingsgesprek beslissen om door te gaan, volgt binnen 14 dagen een intakegesprek en kan de therapie, indien we overeenstemming hebben over het behandelplan, aansluitend beginnen.

Patiëntenstop

Momenteel heb ik een patientenstop tot september 2019.